fredag 11 februari 2011

ooh "happy" day.

Jag läste någonting härom dagen. "If you died tomorrow, would you be happy with the way you lived every moment?" Jag får lite panik över den frågan, för om det är någonting det finns mycket av i det här livet så är det transportsträckor och dagar som innehåller förberedelser till de dagar där man tycker att man lever fullt ut.
Man längtar, kämpar och tragglar sig fram för att få uppleva framgång och lycka på det konkreta vis där man kan säga "fan, mitt liv är helt fantastiskt".
För den ultimata dagen är kanske inte åtta timmar på jobbet, en timme framför spisen och tre framför TV-serier som gått på samma kanal i flera år.

Men det är där jag har fastnat.
Jag är en enormt rastlös och vilsen själ. Så fort jag sitter fast i något för länge försöker jag bryta mig lös och när jag blir för van med min vardag skriver jag listor på allt jag vill och ska göra när den ser annorlunda ut, men ingenting händer.
Jag nöjer mig aldrig och vill alltid ha mer, men jag kommer aldrig på vilka verktyg jag ska använda för att komma loss och få allt det där som jag innerst inne vill ha.

PS: Jag vill ha min Iphone NU :)

Inga kommentarer: